Недригайлівський 
МНВК
Вівторок, 2017-11-21, 7:25 AM
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [3]
Професії [1]
Дистанційне навчання [1]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Монмолодьспорт
president.gov.ua
Сумська ОДА
НедригайлівськаРДА
Управління освіти
СОІППО
ХРЦОЯО
ПедПРЕСА
Головна » Статті » Мої статті

Стаття

Самореалізація особистості педагога та учня у навчальній діяльності: досвід, проблеми, перспективи.

      Історія вивчення проблеми самовдосконалення й самореалізації сягає тисячоліть. Ще Аристотель і Платон розглядали самоздійснення духовних і фізичних здібностей людини як мету її життя. Вони пов'язували світобудову з питанням про сенс людського життя.

       Перебудова національної школи передбачає виведення освіти на світовий рівень, що потребує розв'язання багатьох проблем, серед яких провідне місце належить проблемі підвищення інтелектуального потенціалу нації, виховання громадян-особистостей, які спроможні брати активну участь у будівництві сучасної держави. Модернізація сучасної системи освіти у світлі вимог Болонського процесу, перехід з предметного на особистісно орієнтоване навчання відповідає як потребам економіки, так і новому розумінню ролі людського фактора в соціальному житті. Зміни, що відбуваються в економіці України, потребують суттєвих змін і в системі підготовки молоді, яка перебуває на етапі пошуку стратегічних шляхів свого подальшого розвитку. Найважливішим напрямком у модернізаційних змінах є пошук нових підходів до організації педагогічного процесу в навчальних закладах. Основні вимоги до вдосконалення процесу навчання і виховання молоді, спроможної жити і працювати в XXI столітті, визначаються Державною національною програмою "Освіта (Україна XXI століття)", Концепцією національного виховання. Реалізація вказаних у документах завдань потребує розв'язання низки проблем. Серед них особливої уваги заслуговує розвиток особистості та створення умов для її самореалізації в різноманітних видах діяльності.

        Актуальність дослідження проблеми самореалізації особистості обумовлена суперечністю між притаманній людині від природи потребі в самореалізації та неспроможністю її забезпечити в умовах традиційного навчального процесу. Потреба в самореалізації - одна з нагальних потреб людини.

      Тенденціями розвитку світової освітньої системи стають поглиблення її фундаменталізації, посилення гуманістичної спрямованості, духовної та загальнокультурної складових освіти, формування в молоді системного підходу до аналізу складних технічних і соціальних ситуацій, стратегічного мислення, виховання соціальної та професійної мобільності. Необхідність підтримання високої конкурентоспроможності на динамічному ринку праці вимагає також прищеплення прагнення і навичок до самонавчання, самовиховання, самовдосконалення і самореалізації протягом усього активного життя.

         У Державній національній програмі "Освіта (Україна XXІ століття)" головну мету національного виховання визначено так: опанування молодим поколінням соціального досвіду, наслідування духовних досягнень українського народу, високої культури міжнаціональних стосунків; всебічний і гармонійний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, розкриття її талантів, розумових і фізичних здібностей, виховання в неї високих морально-етичних якостей, формування громадянина, здатного до свідомого суспільного вибору. У "Концепції загальної середньої освіти (12-річна школа)" стверджується, що освіта XXI століття - це освіта для людини. Її стрижень - розвиваюча, культуротворча домінанта, виховання відповідальної, здатної до самоосвіти й саморозвитку особистості, яка вміє критично мислити, опрацьовувати різноманітну інформацію, використовувати набуті знання і вміння для творчого розв'язання проблем, прагне змінити на краще своє життя й життя своєї країни.

            Основною вимогою до освіти нашого часу є гуманізація навчально-освітнього процесу, зумовлена поверненням до ідеї самоцінності особистості, її цілісності та унікальності, постійного прагнення до самовдосконалення, свободи і творчості через різні види самостійної роботи. У зв'язку з цим актуалізується потреба в соціальному становленні особистості, її самореалізації та адаптації до умов сучасного життя. Процес становлення особистості потребує врахування індивідуально-особистісних можливостей старшокласників, що забезпечується злагодженим співіснуванням і гармонійною взаємодією кожної людини з довкіллям. Навчальний процес може забезпечувати підготовку до адекватного соціального вибору. Тому в останні роки в педагогічній науці формується нова парадигма освіти й виховання, спрямована на створення соціально-педагогічних і психологічних умов, сприятливих для інтенсивного самоствердження, самореалізації особистості. Поступово головною метою освітніх зусиль стає вимога якомога повнішого розкриття можливостей і здібностей особистості, її творчого потенціалу. За мету ставиться формування в людині спроможності в мінливій реальності спиратися перш за все на власні сили, власний розум і волю. Все це, безумовно, ставить у ряд гострих і актуальних проблему самореалізації особистості, тобто її достатньо автономного самоствердження, самовираження, саморозвитку, самореалізації. Виникає потреба в дослідженні механізмів індивідуальної самореалізації, її спонукальних факторів і бар'єрів, умов, які б сприяли успішній самореалізації особистості школярів. Стоїть завдання визначити шляхи подолання авторитарних підходів до людини, особливо до підростаючої особистості.

 

Шевченко Ю.В.,
заступник директора
з навчально-виховної роботи
Недригайлівського МНВК
Категорія: Мої статті | Додав: Nedr_osvita (2015-02-03)
Переглядів: 93 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Друзі сайту
Copyright MyCorp © 2017Безкоштовний хостинг uCoz